SEO teksten: Zo schrijf je onverslaanbare content

Wist je dat met sterke content veel makkelijker wordt gevonden in Google en andere zoekmachines? Een website zonder content is überhaupt niet vindbaar, en slechts minimale, of kwalitatief slechte content zal ook niet bijdragen aan je ranking. Het is echter een kunst om websiteteksten van goede kwaliteit te schrijven, en veel ondernemers schakelen daar niet voor niets een professionele tekstschrijver voor in. Ga je toch liever zelf aan de slag met het schrijven van je teksten? Volg dan vooral de tips uit deze blogpost op, voor alleen het beste resultaat.

Bron: www.doublesmart.nl/seo-tekstschrijver/.

Doe een zoekwoordenonderzoek

Het eerste wat je moet doen als je teksten wilt schrijven die goed vindbaar zijn is een zoekwoordenonderzoek. Daarom moet je diverse zaken onderzoeken. Als eerste wil je weten hoeveel mensen daadwerkelijk op de door jou gekozen termen zoeken, oftewel: wat het zoekvolume is. Je zult begrijpen dat het weinig zin heeft om teksten te schrijven op basis van termen waar niemand op zoekt. Ook een heel hoog zoekvolume is trouwens niet altijd interessant. Als er teveel concurrentie op zit van websites met een hoge domain authority zul je alsnog niet ranken, of zal het je op zijn minst veel moeite (en geld) kosten. Daarom moet je ook naar de zogeheten difficulty kijken, die aangeeft hoe makkelijk of moeilijk het is om met een bepaald keyword te ranken.

Verwerk de gekozen zoektermen in je teksten

Focus je voor elke pagina op je website op één zoekterm, en kies daar slechts enkele gerelateerde zoektermen bij. Heeft een term echt betrekking op een ander product of andere dienst? Dan kun je daar beter je daar een aparte pagina voor creëren. De belangrijkste zoekterm zet je in de H1, oftewel de titel. De gerelateerde zoektermen in de overige tussenkopjes, waarbij je ook af en toe het voornaamste keyword laat terugkomen. Vervolgens verwerk je al deze termen zo’n 1-2% in de teksten zelf. Liever niet vaker, want dan ben je de tekst in feite aan het overoptimaliseren.

Schrijf sterke metatitels en -omschrijvingen

Als je teksten af zijn moet je de metatitel en -omschrijving nog invullen. Deze twee ziet men i Google staan wanneer de betreffende pagina in de zoekresultaten staat. Het is heel verstandig ze zelf in te vullen, want als je dat niet doet zal Google een zelfgekozen stukje tekst tonen in de zoekresultaten. Dit stukje is niet altijd even relevant, en dus kun je het beter zelf aanleveren. Zorg voor een tekst die prikkelt en nieuwsgierig maakt, maar die tevens. Wil je meer goede tips lezen voor sterke content? Dan kun je op de website van DoubleSmart terecht. Leer alles over SEO met hun tips en adviezen, en als je er zelf toch niet uitkomt kunnen ze je uiteraard ook helpen bij het creëren van sterke content.