Relatiegeschenk trends | Duurzame producten | Blog

Een goed relatiegeschenk kan de band met uw klanten verbeteren en kent daarnaast nog aantal andere voordelen. ✓ Vergroot naamsbekendheid ✓ Lees hier!

Relatiegeschenken en promotionele artikelen trends

Trends veranderen continu en u wilt natuurlijk het perfecte relatiegeschenk geven. De volgende trends zien we sinds dit jaar in populariteit toenemen: elektronica en duurzame geschenken. Een bedrukte pen is al jaren als promotionele weggever het populairst om te geven. Als relatiegeschenk is de laatste jaren elektronica ontzettend populair geworden. De bedrukte powerbanks en oordopjes worden al een langere tijd gebruikt als relatiegeschenk of om op beurzen en open dagen weg te geven. Door de komst van draadloze varianten zien we dat de trend verschuift naar deze producten. De draadloze oplaadplatforms voor de mobiel en bluetooth oordopjes zijn goede voorbeelden van draadloze varianten die steeds populairder worden als relatiegeschenk. Het zijn daarbij relatiegeschenken die de ontvanger daadwerkelijk kan gebruiken, omdat het tegenwoordig belangrijk is om altijd bereikbaar te zijn. Met deze draadloze relatiegeschenken zit u altijd goed.

Duurzame relatiegeschenken

Duurzaamheid van producten blijft een trend dat zich voort blijf zetten. Als promotie artikelen zijn ecologische pennen en notitieboekjes van duurzame materialen populair om te geven. Vooral bamboe zullen we veel terug zien als duurzaam product, omdat bamboe een hoge groeisnelheid heeft en vaker geoogst kan worden. Daarnaast is bamboe geheel afbreekbaar en dus goed voor het milieu. Dit maakt bamboe een populair ecologisch basisproduct om duurzame producten van te produceren.

Een relatiegeschenk met een goede boodschap wordt steeds vaker gegeven. Dit gaat niet om de tekst of het logo, maar dat het geschenk duurzaam is. Herbruikbare drinkflessen zorgen ervoor dat er minder plastic wordt weggegooid. Bij het geven van dit soort producten stimuleert u andere bedrijven om na te denken hoe zij duurzamer kunnen worden. Anderen laten nadenken over het milieu, dat zijn relatiegeschenken met een goede boodschap. Op de consumentenmarkt zijn deze producten al heel populair en worden door veel mensen gebruikt om bij te dragen aan het milieu. De verwachting is dat herbruikbare producten ook als relatiegeschenk in populariteit zullen toenemen.

Het belang van relatiegeschenken

Relatiegeschenken lijken wellicht ouderwets, maar niets is minder waar aangezien ze van grote waarde kunnen zijn voor uw organisatie. Het zorgt ervoor dat de relatie met de klant of leverancier versterkt word. Het is goedkoper om bestaande klanten of leveranciers te behouden dan het binnenhalen van nieuwe klanten. Een relatiegeschenk heeft een positieve invloed op deze relatie en bestaande klanten zullen misschien langer aan boord blijven. Een relatiegeschenk voorzien van uw logo creëert ook naamsbekendheid. Een belangrijk voordeel wat een relatiegeschenk kent, in tegenstelling tot veel andere marketingmiddelen, is dat het een emotionele waarde met zich meedraagt. Dit komt door het persoonlijke contact en het geven van een geschenk. Een relatiegeschenk kan daarnaast worden ingezet om uw medewerkers te belonen bij het behalen van bepaalde doelen. Door uw medewerkers regelmatig te bedanken of complimenteren, neemt hun productiviteit toe en voelen ze zich meer betrokken bij het bedrijf.