Incassoproblemen voorkomen met een aanvraag kredietinformatie

Aanvraag kredietinformatie

Als ondernemer is het goed om preventief een aanvraag kredietinformatie te doen bij contracten met nieuwe klanten. Het is immers erg vervelend om er pas na verloop van tijd achter te komen dat een klant niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoet. Een aanvraag kredietinformatie wordt verstrekt in de vorm van een kredietrapport. Daar is informatie over de huidige financiële positie van een bedrijf in te vinden, maar ook informatie over de wijze waarop dat bedrijf in het verleden is omgegaan met het betalen van facturen. Een aanvraag kredietinformatie is een goed uitgangspunt voor een bedrijfsmatige beslissing.

Argumenten voor een zakelijke overeenkomst

In het bedrijfsleven is de financiële positie van een mogelijke klant of partner niet altijd het belangrijkste argument om met elkaar in zee te gaan. Het is wel heel vervelend als de financiële afhandeling niet volgens de afspraken wordt gedaan. Desondanks hoeft dit niet te betekenen dat de verhouding tussen de bedrijven verstoord raakt. De beste manier om dit soort problemen aan te pakken is de zaken te benoemen en gezamenlijk op zoek te gaan naar een oplossing. Als dit niet lukt, kan er altijd nog een weg naar de rechter volgen.

Aanvraag kredietinformatie

CBMK

Als bedrijven er onderling niet uitkomen bij financiële problemen, kan CBMK hulp bieden. Ook dan wordt er eerst een aanvraag kredietinformatie gedaan, omdat dit vaak de basis vormt voor een mogelijke oplossing. De specialisten van CBMK hebben een uitstekende reputatie voor het naar tevredenheid wegwerken van vorderingen. Dat komt doordat het bedrijf oog heeft voor zowel de crediteur als de debiteur. Er wordt altijd geprobeerd op basis van een aanvraag kredietinformatie tot een oplossing te komen, zonder dat de relatie tussen de partijen schade oploopt. Ook wordt assistentie aangeboden om te helpen om de financiële situatie van de debiteur te verbeteren.