Hoe maak je het meeste van wat je verkoopt?

Dagwaarde motor

Elke winkel heeft een plicht om hun producten goed te verkopen aan klanten. Hiermee bedoel ik mee dat de kwaliteit in orde is, en dat het product lang mee zou gaan. Dit is moeilijk, en daarom willen bedrijven nieuwe manieren vinden om producten zo goedkoop mogelijk goed te maken. In andere woorden? Het meeste te maken van wat je verkoopt, zelfs als iets niet een premium product is. Neem bijvoorbeeld motoren, je kan een motor inkopen die misschien niet de kwaliteit is zoals jij verwacht, maar dat betekent niet dat je het niet kan verkopen. Wat dacht je van om de klant tips te geven voor onderhoud?

Klanten en vele connecties

Praten met klanten is niet altijd een leuke activiteit. Sommige klanten zijn vervelend, of vragen constant voor iets wat je niet kan leveren. Deze klanten wil je natuurlijk vermijden, maar mis je dan connecties? Gaan klanten dan naar hun vrienden en familie om te zeggen: Deze winkel is slecht! Of gebeurt er niets? Hierover hoef je niet zorgen te maken, maar weet wel dat klanten die tevreden zijn erg bereid zijn om zijn connecties te delen of te informeren. Bijvoorbeeld als ze een motor verkopen en jij koopt het voor een geweldige prijs, omdat ze tevreden zijn krijg je steeds meer klanten.

Redenen om niet te ambitieus aan de slag te gaan

Veel startende ondernemers willen zo snel geld verdienen. Is dit wel zo slim? Wil je niet beter dit geld stoppen in het bedrijf zelf zodat je meer klanten kan krijgen? Je moet niet te ambitieus zijn en geloven dat wat jij doet werkt, want je ziet vaak dat veel bedrijven niet weten wat ze moeten doen als hun tactieken niet werken. Zo gaan ze failliet, simpelweg omdat ze het moeilijk vinden om hun tactieken te veranderen. Om dit te voorkomen, kan je het beste onderzoek doen en flexibel blijven! Zo zorg je dat jouw bedrijf blijft bestaan.